martes, 2 de diciembre de 2014

IX Despertafolk!

El domingo 30 de nobiembre, maguer la plebia, se ba fer el IX Despertafolk! en el Zentro Aragonés de Barzelona. Iste año, antismás d'estar un puesto d'alcuentro d'es territorios de la Corona d'Aragón, estió una traza de remerar la suya causa común en la Guerra de Suzesión. Por isto, dimpuesas de la autuazión d'el grupo de bombos y tambors d'el zentro y que l'istoriador Jordi Ramos espllegase el contesto cheneral de la Guerra, Andrés Castro ba rezentar la istoria poco conoixida d'es aragoneses que ban luitar al lau d'es catalans en el sitio de Barzelona en 1714. Á continuazión se ba rezentar la istoria parellana d'es boluntarios mallorquins y balenzians.

O grupo de tambors d'O CAB en l'autuazión
Feitas as espllicazións istoricas, se ba pasar ta la parti cultural de l'auto. De primeras se ba fer una dosis doblle de cultura balenziana con la autuazión de la Colla Borumballa de dulzaina y tabalet y la del cantador Carles Dénia. Iste zaguer, acompañau d'un guitarrista, ba tocar una serie de cantas d'el repertorio tradizional balenzian y bella composizión personal. Finalment, el grupo mallorquin afincau en Barzelona Exiliats ba tocar cantas populars d'es Balears pa que ballasen es mallorquins presents y pa que belún más lo intentase.

En rematar las autuazións, se ba fer una zaguera muestra de chirmandat: es que ban querer ban minchar chuntos en el restaurant d'el Zentro. Asinas remató la contribuzión aragonesa, balenziana y malloquina a la comemorazión del trizentenario de la cayida de Barzelona en 1714.


                    Carles Dènia, en a izquierda, y o suyo acompañán, Pau Figueres.