domingo, 24 de agosto de 2014

"L'Aragonés: lengua biba" en a Billa d'Ayerbe


O biernes dia 22 se fazió a presentazión d'a exposizión "l'Aragonés: Lengua biba" en Ayerbe, continada por charlas arredol de l'aragonés en a Galliguera y redolada (J. Arbués Possat y A. Gracia Trell) y sobre a situazión en l'amostranza (I. Campos Bandrés) y os plans de capazitazión de profesors d'o diploma d'espezializazión en lengua aragonesa (F. Nagore Laín). Presentó l'acto E. Ubieto, en representazión de l'ayuntamiento d'Ayerbe y estión también representans d'APIAC (D. Palacín y E. Coronas) con quien s'eba organizau l'autibidá. 

Bi acudión alto u baixo 35 personas mesmo d'Ayerbe que de Biscarrués, Conzilio, Boleya, Fuencalderas, Lobarre y Morillo. As charlas estión seguidas de turnos de palabra en os que se i charró mayormente d'a situazión autual de l'aragonés y d'a nezesidá de fer trangos dezidius pa que a lengua no s'amorte en a Galliguera. 

Uno d'os temas trataus estió o d'a nezesidá de fer un rechistro oral y escrito d'as alcordanzas d'os mayors. Tamién se charró de creyar un "paisaje" en aragonés como un meyo ta dinificar a  luenga. A construzión d'ixe paisache aragonés ye tan simple como fer que a lengua siga presén en puestos ubiertos a o publico. Una parte d'ixe paisache podeban estar cartels con bocabulario aragonés seguntes o comerzio, como por exemplo listas de pres o menus en aragonés en a restaurazión, os espiezes en as carnizerias y listas con imachens d'as frutas y berduras en a fruteria, asinas como os nombres d'os produtos de panaderia y repostería. Un atra parti d'ixe paisache aragonés serban os nombres d'as carreras, y agún más, como han feito en atros paises en os que caleba potenziar as lenguas minorizatas, meter cartels en puertas indicando azions como "empentar/empujar" o "escusaus/WC". 

Por o que fa a la enseñanza, se i charró d'os detalles socials y de as condizions claustrals que fan posible que l'aragonés pueda estar lengua vehicular en materias curriculars, o que ye un ochetibo alazetal ta ra dinificazión d' a lengua.

L'acto remató dos oras dimpués d'aber empezipiau y una parte d'os asistens zelebró dimpués l'encuentro acudiendo a un pase de cortos que se feba en o camping d'a billa. A beilata estió animata y de seguras simién d'azions conchuntas que farán que l'aragonés biba en l'esdebenidero d'a Galliguera.

Pau Arbués, 
Colla de Charradors O Corrinche


No hay comentarios:

Publicar un comentario